V září to bude pět let, co bydlíme v Milovicích. Od té doby se ve městě hodně změnilo. Opravilo a postavilo se mnoho domů. Vzniklo více obchodů a přibylo poskytovatelů služeb. Postavilo se obchodní centrum v ulici V konírnách, kde sídlí oční optika, lékárna, sportovní potřeby, dětské oblečení, cukrárna s kavárnou a vinárna. Své pobočky zde otevřely dvě velké banky - Česká spořitelna a Komerční banka. Bankomatů je nyní v Milovicích pět. Nejnovější je v objektu, kde sídlí Česká pošta v Lesní ulici. Vznikla městská policie, která zde chyběla a v současné době spolehlivě pracuje. Značně se vylepšuje i situace ve školství. Mateřských školek se nyní v Milovicích nachází několik. Největší z nich na rohu ulic Topolová a Armádní, nejnovější v ulici Tyršova.
Přímé dopravní spojení mezi Prahou a Milovicemi má v pracovní den interval půl hodiny a do Prahy se dostanete za 35 minut. České dráhy a.s., které společně s dalšími subjekty modernizovaly trať, kde proběhla elektrizace, vypravují na tuto cestu klimatizované jednotky City Elefant. O víkendu místo klasického motorového vláčku jezdí souprava Regionovy. Zlepšila se i místní autobusová doprava, která poměrně dobře navazuje na vlaky. Během pár let se do Milovic přistěhovalo mnoho obyvatel z různých koutů České republiky. Pravdivě se říká, že Milovice jsou noclehárnou Prahy. Bydlí zde lidé, kteří dojíždí do hlavního města za zaměstnáním. Předtím bydleli v drahých podnájmech, nebo si v Praze nemohli dovolit vlastní byt. Také bylo mnoho těch, kteří hledali bydlení v blízkosti přírody mimo přeplněná velká sídliště.
Milovice před pěti lety měly nejnižší věkový průměr v celé České republice a tento statistický údaj si drží dodnes. Nalákaly mnoho mladých lidí do levných rekonstruovaných bytů nejčastěji velikostí 2+1. Pro představu: v roce 1997 v Milovicích bydlelo 2060 obyvatel, po čtyřech letech v roce 2001 se počet zdvojnásobil na 4200 obyvatel. Po dalších sedmi letech v roce 2008 jich opět bez stovky, je jednou tolik, a to 8100. Díky lepší dopravní dostupnosti a vybavenosti se cena tzv. startovacích bytů zvedla o několik stovek tisíc. Tato příležitost zavinila odliv obyvatel, kteří zhodnotili svou nemovitost, prodali jí a koupili větší znovu v Milovicích, nebo se odstěhovali úplně mimo. Tímto počet obyvatel kolísal až do dnešní doby, kdy se znovu začíná pomalu zvyšovat. Ceny bytů i domů se ustálily a rodiny, které se přistěhovaly, se zde usazují.
Většina těch, co výhodně prodali své byty, si Milovice oblíbily a mírně vzrostla poptávka po větším bydlení. Začaly se stavět byty větších kategorií v ulici Lesní, Kaštanová a Slepá s velkými terasami a předzahrádkami. Také se v několika ulicích postavily řadové domy s ne příliš velkými pozemky v ulicích Topolová, Lesní, Slepá, V konírnách a Pod lesem. Některé řadové domy, jejichž cena mnohdy přesahuje tři a půl miliónu korun, mají pozemky větší. Tyto řadovky mají přilákat nejspíš nové movitější spoluobčany.
V minulém roce 2010 bylo zvoleno nové zastupitelstvo. Nový starosta města uvažoval o stavební uzávěře z důvodu stále nedostatečného pokrytí služeb. Dalším důvodem stavební uzávěry měla být i větší spolupráce soukromých stavebních společností se zastupiteli města. V některých případech totiž docházelo ke stavební nekázni, kdy některé stavební společnosti nedodržovaly zákon.
V současné době se v Milovicích staví nová radnice, u které by mělo v budoucnu vzniknout nové centrum města. Také se buduje čerpací stanice s myčkou v Ostravské ulici a před dokončením je i již zmiňovaná nová mateřská školka v ulici Tyršova. V roce 2012 má začít rekonstrukce zchátralé školy v ulici Komenského, která je nejdůležitějším projektem současných Milovic. V plánu má zastupitelstvo získat pro Milovice pověřený stavební úřad, a to právě z důvodu rozsáhlých projektů a přestaveb na území města, které chce mít stavby více pod svou kontrolou. Jak se město bude vyvíjet dál, závisí na zastupitelích města, ale i na jejich obyvatelích.
Za pět let se toho v Milovicích změnilo hodně. Někteří si vzpomenou, když byl v Milovicích jen jeden bankomat, místní komunikace byly většinou rozkopané a zničené a prostranství byla zarostlá keři a náletem mladých stromků. Autobusy o víkendech nejezdily vůbec a v pracovní den jednou za hodinu. Nebylo přímé vlakové spojení s Prahou a malý motoráček, který jezdil do Lysé nad Labem, byl stále plný lidí. Za nákupy, lékaři do autoservisů se jezdilo mimo Milovice. To vše se změnilo během několika let k lepšímu.
-JB-