Petici za výstavbu železniční stanice Praha Rajská zahrada můžete podepsat ještě v květnu
Co by přinesla stavba železniční stanice Praha-Rajská zahrada
- Při jakékoliv odstávce metra je spojení po železnici nejrychlejším řešením jak se dostat pohodlně z centra nebo do centra Prahy.
- Nově by vzniklo přímé spojení z Prahy - Rajské zahrady na Mělník, Mladou Boleslav, Milovice, Čelákovice, Lysou nad Labem, Poděbrady, Kolín, Nymburk atd.
- Cesta z Milovic na Rajskou zahradu by se zkrátila z téměř padesáti minut na pětatřicet.
- Přestupovat z Horních Počernic na autobus, nebo z Vysočan na metro už by nebylo třeba Černý Most by byl lépe přístupný z Rajské zahrady.
- Bylo by lepší cestování za nákupy, zábavou nebo do zaměstnání na Černý Most i Hloubětín.
- Vlaky ze železniční stanice Praha-Rajská zahrada by jezdily v rámci PID
- Pěšky by jste došli ze zastávky vlaku maximálně za dvě minuty na metro Rajská zahrada.
- Z Rajské zahrady do Vršovic vlakem dojedete za dvacet minut (běžně za 35 minut s mnoha přestupy).
- z Rajské zahrady přímo na hlavní nádraží v Praze za dvanáct minut, na místo devatenácti minut s přestupem.
- Z Rajské zahrady do centra Prahy by jste jezdili klimatizovanými jednotkami City Elefant.
- Z Rajské zahrady by se cesta mimo Prahu obešla bez cesty metrem na stanici Vysočanskou , kde není u železniční stanice bezbariérový přístup pro vozíčkáře a starší občany. Ti musí zdolávat mnoho schodů a železniční stanice je pro ně téměř nepřístupná. V projektu železniční stanice Praha-Rajská zahrada je zahrnut i bezbariérový přístup pro starší a handikepované.
- Sídliště na Rajské zahradě by bylo propojeno lávkou pro pěší se sídlištěm Kyje-Hutě, jehož občané by měli mnohem rychlejší a pohodlnější cestu na metro Rajská zahrada, případně na železniční stanici Praha-Rajská zahrada.
- Bez přestupů z Rajské zahrady do Horních Počernic a zpět.
- Směr Satalice, Všetaty, Mělník s přestupem od Kolína již na Rajské zahradě...a další kombinace.
Nevýhoda zřízení stanice Praha-Rajská zahrada:
- Zpomalení na dojezdu vlaku do cílové stanice maximálně o jednu až dvě minuty.
Projekt, který byl již vypracován má stavební povolení pouze do konce roku 2012. Pomozte proto jako občané tento projekt podpořit svým podpisem v petici, která by mohla znovu otevřít diskuzi o vzniku železniční stanice Praha - Rajská zahrada.
Petice je v souladu s petičním zákonem č.85/1990 Sb.
Článek o železniční stanici Praha-Rajská zahrada nalznete: ZDE
Petice: ZDE
Autor: Jan Bukovský