Milovice - Praha-Rajská zahrada
Dále:
7. července 2006 10:41
Do železniční mapy by totiž mohly být připsány stanice Rajská zahrada, Podbaba, Liboc, Výstaviště v Holešovicích, Běchovice střed, Karlín, Zahradní Město, Slavia nebo obnovená zastávka Vyšehrad.
"Návrhy na zřízení nových železničních zastávek průběžně projednáváme s magistrátem, společností Ropid, ministerstvem dopravy a Českými drahami," vysvětluje Bohuslav Navrátil, náměstek ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
Magistrát se vzniku nových malých nádraží nijak nebrání. Právě naopak. I když náměstek primátora Jan Bürgermeister přiznává, že investice do příměstské železniční dopravy jsou až za financováním dostavby městského okruhu a prodloužením metra C. "Železnice Prahu kolon aut nezbaví, ale umožní řidičům ráno zvolit, jak pojedou do práce," uvažuje Bürgermeister.
První bude Rajská zahrada
Na malé nádraží do
Karlína či Liboce by jednou mohly přijíždět příměstské a městské vlaky,
které by ulevily pražské hromadné dopravě.
"Nebudou to železniční uzly. Spíš uzly přestupní, kam budou přijíždět vlaky tak, aby se maximálně doplňovaly s autobusy," plánuje Hana Bednářová z Českých drah.
Takřka na dosah mají nové nádraží obyvatelé sídliště Černý Most.
Cestující by mohli na stanici Rajská zahrada nastupovat už v roce 2007.(to už bylo:-)
"Právoplatné územní rozhodnutí už je. Zastávka by měla být blízko stanice metra Rajská zahrada," popisuje Navrátil zastávku na trati z Prahy do Lysé nad Labem a Všetat.
A Bürgermeister ho doplňuje: "Tato zastávka bude možná dokonce investicí hlavního města. Nejprve ale chceme snížit náklady na její vybudování. Čtvrt miliardy je moc."
Městu přibude 9 železničních zastávek
Nádraží by se líbilo i obyvatelům sídliště Černý Most. Tedy pokud by splňovalo určité podmínky.
"Vlaky by tu nesměly končit nebo vést jen do Vysočan. Pokud by pokračovaly třeba na Holešovice, Smíchov, Masarykovo nádraží nebo do Vršovic, pomohlo by nám to," myslí si Jaroslav Hora z Cíglerovy ulice. Novou zastávku by měl z domu, co by kamenem dohodil.
"Za první republiky tu už nádraží bývalo. Teď by se vyplatilo opět, pomohlo by to dopravě od Čakovic a Čelákovic," domnívá se Hora.
Jen dva roky po Rajské zahradě by mohlo na trati mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou vzniknout nádraží Podbaba, které by navazovalo na Podbabskou ulici.
"Spoje by tu navazovaly na městské autobusy a v budoucnosti i na prodlouženou tramvajovou linku," předpokládá Bohuslav Navrátil ze společnosti Správa železniční dopravní cesty a doplňuje, že i tato zastávka už má pravoplatné územní rozhodnutí.
Přibližně za šest let by mohly na trati na Kladno prokouknout železniční zastávky Bubny, Dejvice a Veleslavín a k nim přibýt zastávky Výstaviště a Liboc.
"Pokud dopadnou dobře jednání mezi hlavním městem a drážními organizacemi, mohly by vzniknout stanice Běchovice střed, Karlín, Zahradní Město nebo Slavia, obnovit by bylo možné i zastávku Vyšehrad," dodává Navrátil.
Ze serveru www.zelpage.cz